Pokud mezi společnosti H&M a zákazníkem, který je spotřebitel, dojde v souvislosti se smlouvou ke sporu, který se nepodaří vyřešit dohodou, je subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 796/44, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: adr.coi.cz.
Zákazník je oprávněn podat návrh u České obchodní inspekce nejpozději do jednoho roku ode dne, kdy u společnosti H&M poprvé uplatnil své právo, které je předmětem sporu. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů se nezpoplatňuje. Právo zákazníka obrátit se se svým nárokem na příslušný soud není možností mimosoudního řešení sporu dotčeno. Bližší informace a pravidla stanovená Českou obchodní inspekcí, která upravují postup při mimosoudním řešení spotřebitelských sporů v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, stejně jako formulář pro podání návrhu, jsou zákazníkovi k dispozici na adrese adr.coi.cz nebo coi.gov.cz/.
Návrh na mimosoudní řešení sporu musí zejména obsahovat údaje o stranách sporu, vylíčení rozhodných skutečností, kterých se spor týká, a návrh řešení, jehož se zákazník domáhá, k návrhu musí být přiložen doklad o tom, že se zákazník pokusil spor vyřešit se společností H&M přímo, a kopie dalších písemností dokládající tvrzené skutečnosti, jsou-li k dispozici (zejména o doklad o uzavření smlouvy, kopii korespondence stran apod.).
Zákazník má rovněž právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU č. 524/2013, dostupným na webové stránce https://evropskyspotrebitel.cz“